HTML

Vélel-mező

Gondolatok, anekdoták egy anonim felhasználótól. Az emberi lélek, a hétköznapi dolgok, az erkölcs rejtelmei. Az igazság, az összhang kutatása. Vagy éppen tömény hülyeség.

Friss topikok

  • dave: tankforce, Nagyon sok mindenben igazad van, pár észrevétel: "Szerintem aki jobbnak tartja magát ... (2007.12.15. 10:58) Gyűlölettel vonult a Magyar Gárda
  • Entitas: Persze megnézhettem volna a blogoldaladat is :) Tetszik, ahogyan megközelíted a problémákat, szer... (2007.05.04. 14:30) Féligazságok
  • bakfitty: csak annyiban anti, hogy alternatíva ugyanarra a sémára (hír+komment). én nem haragszom arra a műs... (2007.04.11. 00:22) Daily Show
  • Entitas: Igyekeztem, átfogalmaztam. Ha még mindig nem tetszik, szólj nyugodtan. Az adott mondat pontosabb ... (2007.03.12. 14:48) DailyWTF: index.hu
  • Entitas: Ez igaz. Bár kétlem, hogy emiatt cserélték le. (2007.03.06. 15:18) Conservapedia

Linkblog

2007.12.09. 21:37 Entitas

Gyűlölettel vonult a Magyar Gárda

Olvasd el az eredeti FN cikket!

Tatárszentgyörgyön felvonult a Gárda és a Nemzeti Őrsereg. Gyűlölködve. Hú, milyen felháborító, legszívesebben rájukküldenék egy „csapat bepipázott niggert feszítővasakkal és hegesztőpisztolyokkal” (Pulp Fiction), „kitépetném az egyik szemüket, megetetném velük, belevizeltetnék a szeme helyére”, stb. (South Park 11. évad 11. epizód). Miért? Mert gyűlölködnek. És én olyat sosem teszek, és nekik sem kéne.

Nem annyira a cikkről van szó. Eléggé megfogott ugyan a címe. Tulajdonképpen a cím mögött meghúzódó primitívség. Lehet, hogy csak a cím kissé szerencsétlen megválasztása okozza. Lehet, hogy csupán ízlések és pofonok. Ami nekem primitívnek hangzik, az valójában teljesen rendben van.

Amit tudok a gyűlöletről, az az, hogy gyűlöletet szül. Ha nem szakítjuk meg a kört, minden csak egyre inkább tele lesz gyűlölettel. Valakinek abba kell hagynia a gyűlölködést, és az érzések mögé nézni.

Ezeket a cselekedeteket érzések szülték. Az érzések hasonlítanak a jelzésekre a műszerfalon. Ha kigyullad, hogy a hűtővíz hőmérsékletével nincs minden rendben, ki kell szállnunk, és ellenőriznünk kell pl. a hűtővíz szintjét. Az érzéseknél hasonlóképpen van: ha az embert elnyomják a problémák, ezt érzi, és próbál tenni valamit. 2006. szeptemberben nem a tudat vitt ki néhány embert a Kossuth térre, hogy a miniszterelnök hazudott, hanem a felháborodás. Sokan a dolgok a súlyát az érzéseiken keresztül mérik le.

Az emberek nem viccből alapították a Magyar Gárdát. Az emberek úgy érzik baj van, és nem tévednek. Egy csomó probléma van, ami nem kap figyelmet: a cikkben megtalálható egy pár közülük.

Ha pl. a cigánykérdés olyan szinten tabutéma, hogy beszélni sem szabad róla (mondjuk nem is tudom, hogy a tabunak milyen más szintje van :)), és senki sem nyújt megnyugtató megoldást, akkor Magyar Gárdákat alapítanak.

Nem támogatom a Magyar Gárdát. Ezekre a problémákra állami szinten kellene megnyugtató megoldást találni. Akkor nem alapítanának Magyar Gárdákat. És ne is alapítsanak. De egyszerűen gyűlöletet kelteni a gyűlölködők ellen? Ez a lámpa szétzúzása a műszerfalon, nem oldja meg a problémát, miszerint a motor túlmelegszik. Ha a problémákra végre megfelelő megoldást találnánk, a Magyar Gárda feloszlana, mert ha az emberek nem látják értelmét, nem lépnek be.

És Te? Szerinted is a megoldatlan problémák hozták létre a Gárdát? Szerinted fontos, hogy ezen problémák megoldása az emberek kezébe kerüljön (feltételezve persze egy jól működő demokráciát), és ne autonóm szervezetekébe? Mit lehet tenni ennek érdekében? Vagy a Gárdát látod végső megoldásnak?

11 komment

Címkék: politika populizmus gondolatébresztő magyar gárda


A bejegyzés trackback címe:

https://entitasok.blog.hu/api/trackback/id/tr13258412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_dave_ (törölt) 2007.12.10. 11:48:35

egyetértek, jól szóltál. ha a hivatalos társadalompolitika nem akarna bizonyos kérdéseket a szőnyeg alá söpörni, nem érezné szükségét senki, hogy Gárdát alapítson.

másik, hogy szerintem a gárda létezése önmagában nem gond. joguk van, nem? de. nahát akkor. gubanc akkor van, amikor feltűnik az első összgárdista karlanedítés vagy mocskoszsidózás. ilyenről egyelőre nem hallottam.

megint másik dolog: sokkal nagyobb veszély rejlik a román új jobboldalban. nos, ők karlengetnek, a vasgárda alapítójáról emlékeznek meg évente. a magyar rettegők tőlük miért nem félnek? erről miért nem készülnek posztok? ezért miért nincs felháborodva a magyar sajtó, elvégre is minket is érint, sokan vagyunk odaát.

válasz?

Ardarich 2007.12.10. 16:22:26

dave: az még nem "gubanc", hogy korcsnak nevezik és ánblokk vérfertőzéssel vádolják a teljes hazai cigányságot? Hogy gyakorlatilag apartheid-rendszert követeltek? Hogy a szabolcsi társutasok karszalagja olyan, amilyen (nem, EZ már nem Árpád-sáv)?

Persze, lehet azt mondani, hogy majd, ha fasiszta karlendítés lesz, akkor félünk. Mindig ki lehet jelölni valami távolabbi és súlyosabb szintet, önmagunk megnyugtatására. Végülis a homokosokat is csak megverték a melegfesztivál után, és egyet sem öltek meg...

A román szélsőjobb meg valóban veszélyes, elég Tudor 1999-es puccskísérletére gondolni, de ez nem ok arra, hogy a saját portánk előtt ne söpörjünk.

_dave_ (törölt) 2007.12.10. 17:12:19

Ardarich,

ha ez történt, akkor de igen, az probléma, s ebben az esetben a gárdának nincs helye a magyar (köz)életben. a figyelőneten viszont erről nem esett szó.

és ha még esett is szó: vajon a cigányokról, vagy a általában a bűnözőkről szólt-e?

az új jobboldal romániában sokkal régebben létezik. a magyar gárda még sehol nem volt, amikor ezt létrehozták, a magyar értelmiség pedig akkor is mélyen kussolt. okuk pedig lett volna megszólalni, s nyomást gyakorolni, mert - ahogy említettem - elég sok magyar él ott, akikre ez noua dreapta, illetve ennek a söpredéknek a szellemisége közvetlen veszélyt jelent. az nem volt érdekes. csak most. itt. hmm...

aranyhaj.blogspot.com 2007.12.11. 09:47:29

Amondó vagyok, a romáknak elsősorban NEM a Gárdától kell tartani, hanem az átlag magyar polgár hétköznapi rasszizmusától!

aranyhaj.blogspot.com

atitata · http://egysegedmunkasemlekei.blog.hu/ 2007.12.11. 10:58:14

Sztem inkább az átlag Magyar állampolgárnak kell tartania a cigók rasszizmusától.
Ne feledjük, hogy rasszista nem csak a fehér lehet!
A cigók pedig iszonyatos módon lenézik, utálják a Magyart. Nem lehet őket cigánynak nevezni.
Ők bennünket le 'raklo'- znak, vagyis parasztoznak.
Szinte semmit nem lehet tenni velük kapcsolatban, és ők ezzel tisztában is vannak. Vissza is élnek vele.
Azé, me cigány vagyok? - ez a híres mondant, mint egy varázsszó, utat tör nekik mindenhová.
A halálbüntetést pedíg igen is vissza kellene állítani, mert a mai törvényeknek, ítéleteknek nincsen visszatartó ereje.
Nyugodtabban lennék, ha egy gyilkos (cigány vagy sem) nem szabadulna 3 év múlva a sittről.
És nem is akarom az adómból eltartani őket életük végéig.
Azt a pénzt fordíthatnák betegekre, gyerekekre, stb.
nem pedíg egy tetű bűnöző kényelemérzetének fentartására.
Emberi jogok? Addíg legyenek mindenkinek emberhez méltó jogai, amíg ő tiszteletben tartja mások jogait. Pld. az élethez való jogról beszélek.

atitata · http://egysegedmunkasemlekei.blog.hu/ 2007.12.11. 11:00:15

Ja, és igen is szükség van egy olyan szervezetre, mint a Gárda!
Valakinek ki kell mondania az igazat végre.

bacsa 2007.12.11. 17:21:54

Mély szeretettel,és tapsolással kellet volna fel vonulní
együttérzésünkről biztositani a rromákat.
Nem tudom hol a hézag mert biztosan tudom,hogy az értelmes ,tehetséges,dolgos cigányokkal a gárda
biztos nem foglalkozik és ezt ők is tudják. A szemetet ha magyar ha cigány nem árt megfélemliteni!

tata86 2007.12.12. 00:22:58

Jó írás. Már megérte megalapítani a Magyar Gárdát.
A végén még értelmes párbeszéd is lesz, neagyisten megoldási javaslatok...

Szebb Jövőt!

tankforce 2007.12.14. 01:09:40

Gárda - ennek a szónak ereje van, megkülönböztet egy elit réteget, amely militáns vonatkozásban jobb az átlagnál. Szerintem aki jobbnak tartja magát bármilyen vonatkozásban a jelen döntéshozóknál, az dolgozzon meg érte, és kerüljön a helyükbe legálisan. Akkor lehet bizonygatni, mekkora császárok is vagyunk. Addig viszont tessék úgy viselkedni, mint akinek a felmenői lehúztak Európa közepén több mint ezer küzdelmes évet. Minden döntésünknek következményei vannak, a voksolásnak is!

"cigányozás" - nem tudom melyik gárdatag volt már olyan helyzetben, hogy a szaros élete egy cigány józan helyzetfelmérésén múlt. Hivatásos katona vagyok, és Irakban pár tucat konvoj alatt egy cigány katona kezelte a harcjármű toronyfegyvereit, melyek csövei a fejemtől pár centire voltak. Volt két társa is, remek srácok, értik a szakmájukat, érettségit tett egyikük két kisgyermek eltartása mellett, ezt talán lehet becsülni. Egy gárdatagnak sem rémlik a képe egyik külszolgálati misszióból sem. Bocs... Emberek ne általánosságban tessék kérdéseket felvetni és megvitatni, tessék venni a fáradtságot az egyes esetek tisztázásához.

Halálbüntetés - ez egy nagyon kétélű fegyver. Gyakorlatilag a fél országot ki lehetne végeztetni, persze csak a középkori felfogás és törvények szerint. Megvetem és kárhoztatom azokat, akik valamilyen bűnükkel kiérdemelték emberek tömegeinek a dühét, de csókolom ezzel csak annyi a probléma, hogy létezik ebben az országban némi korrupció. Nem kicsit, nagyon... Nagyon meg lehet bánni, ha valakit valós ok nélkül fosztunk meg az élettől. Főleg, ha mindenki azt gondolja, hogy én vagyok a következő, pedig csak épp el akarnak tüntetni az útból. A súlyos bűncselekményeket nem büntetik elég keményen, ez tény! De vajon hány ember érdemelne halált ma ebben az országban súlyos mulasztás, vagy szándékos károkozásért, amit a köz ellen követtek el?! Nem sokan maradnának életben a politika, az igazságszolgáltatás, de a kereskedelem területén sem. Csak egyetlen kérdésem volna, ki gondolja magát Istennek, hogy erről döntsön?!

dave · http://davemegmondja.blogspot.com 2007.12.15. 10:58:23

tankforce,

Nagyon sok mindenben igazad van, pár észrevétel:

"Szerintem aki jobbnak tartja magát bármilyen vonatkozásban a jelen döntéshozóknál, az dolgozzon meg érte, és kerüljön a helyükbe legálisan."

Hivatásos katonaként úgy tűnik az élet ezen részéhez nem értesz (Neked nem is kell). Legálisan odakerülni alig lehet, a hatalmon lévők mindent megtesznek, hogy ne kerülhessen senki a közelükbe. Minél feljebb jutsz a politikai ranglétrán, annál kisebb a mozgástered. Megyei szinten már azt veszed észre, hogy "föntről" azt is megmondják, mikor szarhatsz. Ha pedig nem követed az utasításokat, akkor újra városi szinten veszed észre magad. Ez a hadseregben rendben van. De a politikában undorító. Sajnos ez van... :(

"Gyakorlatilag a fél országot ki lehetne végeztetni (...)"

'90-ig volt halálbüntetés, mégse 5 millióan voltunk. ;)

"(...) persze csak a középkori felfogás és törvények szerint."

Texas a középkorban van?

Egyébként ez a kérdés - ahogy érzékeltetted is - igen összetett és nehéz. Bár én azt mondom, hogy az élethez való jog csak addig alkotmányos alapjog, amíg más emberek élethez való jogát nem veszélyezteti potenciálisan. Olaszliszka. Ha újra előfordul Szögi tanár úr esete, újra ölni fognak, efelől nyugodt lehetsz.

"De vajon hány ember érdemelne halált ma ebben az országban súlyos mulasztás, vagy szándékos károkozásért, amit a köz ellen követtek el?!"

8-an biztos. (Újfent Olaszliszka.) De ezt már az igazságszolgáltatásra és a büntetés-végrehajtásra kellene bízni.
süti beállítások módosítása